10 results - showing 1 - 10
kumppanuus
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated May 15, 2019 266   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Internet
  • Kaupallisuus
  • Mainonta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Sosiaalinen media
  • Vaikuttaminen
Lataa aineisto
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa kaupallisesti. Instagramin, YouTuben, TikTokin tai muun somen seuraajana jokainen on mahdollinen kuluttaja. Sosiaalisen median kanavista löytyy suoran markkinoinnin lisäksi vaikuttajamarkkinointia. Se tarkoittaa yritysten ja vaikuttajien, kuten tubettajien ja vlogaajien kaupallista yhteistyötä, jolla tavoitellaan yritykselle...
Luotettavan tiedon metsästäjät
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated March 13, 2018 8938   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Aikakauslehti
  • Asenteet ja arvot
  • Internet
  • Journalismi
  • Kaupallisuus
  • Keskustelu
  • Kuvanlukutaito
  • Lukutaito
  • Mainonta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Medialukutaidot
  • Mediateksti
  • Mediavälineet
  • Monilukutaito
  • Osallistuminen
  • Politiikka
  • Radio
  • Sanomalehti
  • Sosiaalinen media
Lataa aineisto
Mediakasvatusmateriaali tieteestä ja tiedosta Mistä kaikkialta sinä saat tietoa? Millä eri tavoin voit kertoa asioista muille ja jakaa tietoa? Oletko törmännyt valeuutisiin? Miten arvioit tiedon luotettavuutta? Millainen merkitys tieteellä on yhteiskunnassa ja osana arkeamme? Kuulemme, näemme ja pääsemme lukemaan maailmasta ja sen tapahtumista erilaisten medioiden avulla. Medialaitteiden, sovellusten...
Tietoa kaupallisen viestinnän ilmiöistä
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated February 17, 2016 2734   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
Mainonta
Lataa aineisto
Kilpailu- ja kuluttajaviraston opettajien materiaalisivut tarjoavat nyt uutta tausta-aineistoa opettajille. ”Tietoa kaupallisen viestinnän ilmiöistä”-aineistossa käsitellään kaupallista viestintää, markkinointia ja mainontaa monilukutaidon sekä kuluttaja- ja taloustaitojen näkökulmasta. Sisältö on tarkoitettu eri oppiaineiden opettajille tausta-aineistoksi. Taito- ja taide-aineet ovat keskeisessä asemassa kun opitaan kaupallisten viestien keskellä...
fotokela.png
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated October 16, 2015 2341   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Aikakauslehti
  • Keskustelu
  • Kuvanlukutaito
  • Mainonta
  • Medialukutaidot
  • Taide
  • Valokuva
Lataa aineisto
Suomen valokuvataiteen museon Fotokela -opetusmateriaali on suunnattu 7-9 -luokkalaisille ja heidän opettajilleen. Valokuva on media, johon törmäämme päivittäin erilaisissa yhteyksissä. Kuvanlukutaito on osa mediataitoa, jonka opettaminen on peruskouluille yhä tärkeämpi haaste. Fotokela toimii kuvanlukutaidon oppimateriaalina. Se sisältää esimerkkejä valokuvan eri käyttöalueilta: lehti-, uutis-, albumi-, taide-, internetgalleria-...
Pikselimainoksia ja pelivaluuttaa
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated October 12, 2015 6346   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Internet
  • Kaupallisuus
  • Mainonta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Medialukutaidot
  • Verkko
  • Yksityisyys
Lataa aineisto
Pikselimainoksia ja pelivaluuttaa -materiaali antaa opettajalle valmiuksia käsitellä kaupallista verkkomediaympäristöä oppilaiden kanssa. Tavoitteen aon lisätä oppilaiden ymmärrystä verkkomedian kaupallisesta luonteesta ja auttaa havaitsemaan mainontaa verkossa. Materiaalissa käsitellään: Verkkomainonnan muotoja Rahankäyttöä verkossa Mainonnan sääntelyä ...
VASTAMAINOS.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated April 08, 2019 2958   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Aikakauslehti
  • Asenteet ja arvot
  • Itseilmaisu
  • Kaupallisuus
  • Kuvanlukutaito
  • Mainonta
  • Medialukutaidot
  • Tehokeinot
  • Vaikuttaminen
  • Vastamainos
Lataa aineisto
Mitä mainos kertoo ja jättää kertomatta? Mitä ovat vastamainokset ja miten niitä voi hyödyntää opetuksessa? Eettin tuottaman Medialukutaitoa vastamainoksista –oppaan avulla voit ohjata alakouluille ja vanhemiille ryhmille sopivan vastamainostyöpajan, jossa opitaan sekä vastaanottamaan että tuottamaan mediatekstejä. Työpajassa tutustutaan mainosten analyysiin ja maailmankaupan kysymyksiin markkinoinnin takana, tulkitaan...
Totta kai.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated September 30, 2015 2140   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Aikakauslehti
  • Asenteet ja arvot
  • Internet
  • Kaupallisuus
  • Kuvanlukutaito
  • Mainonta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Medialukutaidot
  • Median välittämät mies- ja naiskuvat
  • Mediateksti
  • Monilukutaito
  • Tehokeinot
  • Vaikuttaminen
  • Visuaalisuus
Lataa aineisto
Aikakausmedian Totta kai -oppimateriaali esittelee aikakauslehtimainosten tehokeinoja, vaikutustapoja ja ilmenemismuotoja. Samalla materiaali antaa keinoja aikakauslehtimainosten lukemiseen, tulkitsemiseen ja käsittelemiseen. Oppimateriaali sisältää konkreettisia tehtäviä, joiden avulla lapset ja nuoret voivat arvioida mainosten asenteita ja arvoja. Tehtävät ovat sovellettavissa eri ikäisille oppilaille ja eri oppiaineisiin.
lehtiretket.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated September 29, 2015 2123   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Mainonta
  • Mediataidot
  • Sarjakuva
  • Ympäristö
  • Tunteet
  • Kieli
  • Itseilmaisu
  • Median välittämät mies- ja naiskuvat
  • Kuvakerronta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Vuorovaikutustaidot
  • Medialukutaidot
Lataa aineisto
Aikakausmedian Omppu -oravan ja Jätski- jäniksen Lehtiretket on varhaiskasvattajille suunnattu materiaali, joka johdattaa päiväkoti-ikäiset lapset kymmenelle erilaiselle lehtiretkelle. Lehtiretket ovat lyhyitä teemoitettuja mediakasvatustuokioita varhaiskasvatukseen. Jokainen lehtiretki sisältää lapsen ja aikuisen välistä keskustelua, konkreettisen aikakausilehtitehtävän sekä leikki-idean aiheen jatkokäsittelyä varten.
seksia_mediassa.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated May 17, 2016 5657   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Available in English
  • Digitarina
  • Mainonta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Median välittämät mies- ja naiskuvat
  • Monilukutaito
  • Nettielämää
  • Seksuaalisuus
  • Tillgänglig på svenska
Lataa aineisto
Median seksuaaliset sisällöt ovat nykykulttuurissa aiempaa avoimemmin kaikkien nähtävillä ja ne sekä kiinnostavat että mietityttävät nuoria. Tämän materiaalin tavoitteena on tukea medialukutaitoa ottamalla seksuaaliset sisällöt analyyttisen tarkastelun kohteeksi. Lähtökohtana on, että mediayhteiskunnan kansalaiset ovat median aktiivisia tulkitsijoita, eivät vain passiivisia vastaanottajia. Medialukutaitoinen osaa suhtautua kriittisemmin median esittämiin kuviin ja...
Mainokset kaupunkikulttuurissa 1
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated October 12, 2015 2039   0   0   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • Kaupallisuus
  • Lähiympäristö
  • Mainonta
  • Visuaalisuus
Tehtävässä kiinnitetään huomiota omaan lähiympäristöön kaupallisuuden näkökulmasta. Tehtävän tarkoituksena on tuoda esiin kaupallisten mainosten ja ilmoitusten rooli ihmisten elinympäristössä. Tehtävässä valitaan tietty paikka, esimerkiksi koulu- tai työmatka, jonka varrelta valokuvataan kaikki vastaantulevat mainokset. Tehtävässä pohditaan mainonnan ja kaupallisuuden merkitystä omassa ympäristössä sekä arvioidaan niihin liittyviä hyviä ja huonoja puolia....
10 results - showing 1 - 10