The techno-literacy practices of young children

In many analyses of children’s ‘emergent literacy’ (Clay, 1966) practices, there is little acknowledgement of children’s engagement in techno-literacy practices. This article discusses findings from a survey undertaken in a working-class community in the north of England which aimed to identify the ‘emergent techno-literacy’ practices of a group of 44 children aged between two and a half and four years of age. It is argued that the multimodal textual competencies and semiotic choices of these ‘toddler netizens’ (Luke, 1999) should be more widely acknowledged within current curriculum frameworks for the early years.

Tilaa painettuja esitteitä ilmaiseksi

Klikkaa kuvaa avataksesi tilauslomakkeen

Uudet tehtävät

uuden_vuosikymmenen_uutiset_2
Miten 20-luku alkoi sata vuotta sitten? Tutustu suomalaiseen elämään...
kirjapainopalikka2_1300x919_150res-768x1086
KIRJAPAINOPALIKKA YHDISTÄÄ PAINETUN SANAN HISTORIAN JA KUVATAITEEN ...
kumppanuus
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa...
Videosarja sananvapaudesta
Suomen PEN – Finlands PEN on vuonna 1928 perustettu kirjailijoiden...
Mielen kuvittajat
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan....