9 results - showing 1 - 9
kumppanuus
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated May 15, 2019 266   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Internet
  • Kaupallisuus
  • Mainonta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Sosiaalinen media
  • Vaikuttaminen
Lataa aineisto
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa kaupallisesti. Instagramin, YouTuben, TikTokin tai muun somen seuraajana jokainen on mahdollinen kuluttaja. Sosiaalisen median kanavista löytyy suoran markkinoinnin lisäksi vaikuttajamarkkinointia. Se tarkoittaa yritysten ja vaikuttajien, kuten tubettajien ja vlogaajien kaupallista yhteistyötä, jolla tavoitellaan yritykselle...
Mielen kuvittajat
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated January 24, 2019 2791   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Arki
  • Internet
  • Journalismi
  • Kaupallisuus
  • Kuvaaminen
  • Kuvakerronta
  • Kuvanlukutaito
  • Kuvitus
  • Lähiympäristö
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Mediavälineet
  • Sosiaalinen media
  • Taide
  • Uutiset
  • Vaikuttaminen
  • Valokuva
  • Visuaalisuus
  • Ympäristö
Lataa aineisto
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan. Kuvallisen viestinnän avulla voidaan esittää valtava määrä tietoa selkeästi ja helposti ymmärrettävässä muodossa. Toisaalta kuvien avulla voidaan pureutua yksityiskohtiin äärimmäisen tarkasti, mikä ei muuten olisi mahdollista. Kuvien avulla voimme tarkastella sellaisia silmänräpäyksessä tapahtuvia hetkiä, jotka muuten menisivät ymmärryksemme ohi. Kuvien...
Luotettavan tiedon metsästäjät
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated March 13, 2018 8938   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Aikakauslehti
  • Asenteet ja arvot
  • Internet
  • Journalismi
  • Kaupallisuus
  • Keskustelu
  • Kuvanlukutaito
  • Lukutaito
  • Mainonta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Medialukutaidot
  • Mediateksti
  • Mediavälineet
  • Monilukutaito
  • Osallistuminen
  • Politiikka
  • Radio
  • Sanomalehti
  • Sosiaalinen media
Lataa aineisto
Mediakasvatusmateriaali tieteestä ja tiedosta Mistä kaikkialta sinä saat tietoa? Millä eri tavoin voit kertoa asioista muille ja jakaa tietoa? Oletko törmännyt valeuutisiin? Miten arvioit tiedon luotettavuutta? Millainen merkitys tieteellä on yhteiskunnassa ja osana arkeamme? Kuulemme, näemme ja pääsemme lukemaan maailmasta ja sen tapahtumista erilaisten medioiden avulla. Medialaitteiden, sovellusten...
Digijalanjälki
 
3.8 (3)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated December 04, 2018 12913   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Arki
  • Big Data
  • Digitarina
  • Internet
  • Kaupallisuus
  • Mediataidot
  • Mediavälineet
  • Sosiaalinen media
  • Turvallisuus
  • Verkko
  • Yksityisyys
Me kaikki jätämme jälkiä verkkoon. Jokainen tykkäys, kommentti ja ladattu kuva on jälki meistä. Yksittäiset jäljet ovat pieniä ja hajallaan, mutta kun niitä ryhtyy yhdistelemään, alkaa meistä muodostua kokonainen kuva, niin sanottu digijalanjälki. Puhutaan aktiivisesta ja passiivisesta digijalanjäljestä. Aktiivinen digijalanjälki tarkoittaa kaikkia niitä jälkiä, joita olemme...
Pikselimainoksia ja pelivaluuttaa
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated October 12, 2015 6346   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Internet
  • Kaupallisuus
  • Mainonta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Medialukutaidot
  • Verkko
  • Yksityisyys
Lataa aineisto
Pikselimainoksia ja pelivaluuttaa -materiaali antaa opettajalle valmiuksia käsitellä kaupallista verkkomediaympäristöä oppilaiden kanssa. Tavoitteen aon lisätä oppilaiden ymmärrystä verkkomedian kaupallisesta luonteesta ja auttaa havaitsemaan mainontaa verkossa. Materiaalissa käsitellään: Verkkomainonnan muotoja Rahankäyttöä verkossa Mainonnan sääntelyä ...
VASTAMAINOS.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated April 08, 2019 2958   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Aikakauslehti
  • Asenteet ja arvot
  • Itseilmaisu
  • Kaupallisuus
  • Kuvanlukutaito
  • Mainonta
  • Medialukutaidot
  • Tehokeinot
  • Vaikuttaminen
  • Vastamainos
Lataa aineisto
Mitä mainos kertoo ja jättää kertomatta? Mitä ovat vastamainokset ja miten niitä voi hyödyntää opetuksessa? Eettin tuottaman Medialukutaitoa vastamainoksista –oppaan avulla voit ohjata alakouluille ja vanhemiille ryhmille sopivan vastamainostyöpajan, jossa opitaan sekä vastaanottamaan että tuottamaan mediatekstejä. Työpajassa tutustutaan mainosten analyysiin ja maailmankaupan kysymyksiin markkinoinnin takana, tulkitaan...
Totta kai.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated September 30, 2015 2140   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Aikakauslehti
  • Asenteet ja arvot
  • Internet
  • Kaupallisuus
  • Kuvanlukutaito
  • Mainonta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Medialukutaidot
  • Median välittämät mies- ja naiskuvat
  • Mediateksti
  • Monilukutaito
  • Tehokeinot
  • Vaikuttaminen
  • Visuaalisuus
Lataa aineisto
Aikakausmedian Totta kai -oppimateriaali esittelee aikakauslehtimainosten tehokeinoja, vaikutustapoja ja ilmenemismuotoja. Samalla materiaali antaa keinoja aikakauslehtimainosten lukemiseen, tulkitsemiseen ja käsittelemiseen. Oppimateriaali sisältää konkreettisia tehtäviä, joiden avulla lapset ja nuoret voivat arvioida mainosten asenteita ja arvoja. Tehtävät ovat sovellettavissa eri ikäisille oppilaille ja eri oppiaineisiin.
Nettielämää - Pääsenkö porukkaan?
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated May 17, 2016 4145   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Available in English
  • Digitarina
  • Internet
  • Kaupallisuus
  • Mediavälineet
  • Nettielämää
  • Tillgänglig på svenska
Lataa aineisto
Nettielämää-videot ja keskusteluaineistot esittelevät median käyttöön liittyviä arkisia tilanteita digitarinoiden kautta. Videoiden tarinat on jaksotettu väliotsikoilla, joihin videon voi pysäyttää keskustelua varten. Tässä videossa käsitellään sosiaalista mediaa, matkapuhelimen käyttöä, virtuaalisia hyödykkeitä ja kaveripainetta. Lataa tausta-aineisto (PDF)
Mainokset kaupunkikulttuurissa 1
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu Updated October 12, 2015 2039   0   0   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • Kaupallisuus
  • Lähiympäristö
  • Mainonta
  • Visuaalisuus
Tehtävässä kiinnitetään huomiota omaan lähiympäristöön kaupallisuuden näkökulmasta. Tehtävän tarkoituksena on tuoda esiin kaupallisten mainosten ja ilmoitusten rooli ihmisten elinympäristössä. Tehtävässä valitaan tietty paikka, esimerkiksi koulu- tai työmatka, jonka varrelta valokuvataan kaikki vastaantulevat mainokset. Tehtävässä pohditaan mainonnan ja kaupallisuuden merkitystä omassa ympäristössä sekä arvioidaan niihin liittyviä hyviä ja huonoja puolia....
9 results - showing 1 - 9