6 results - showing 1 - 6
näinkuvaatvetävänvideon.png
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu October 23, 2015 5502   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Ääni
  • Itseilmaisu
  • Kuvaaminen
  • Mediataidot
  • Mediavälineet
  • Video
  • Vlogi
  • Vuorovaikutustaidot
Lataa aineisto
Videot ovat hyvä tapa kertoa omasta aiheesta muille, kehittyä mediataidoissa ja oppia toiminnallisella tavalla. Videovinkit – opas antaa toimintaideoita videoiden käyttämiseen opetuksessa. Tavoitteena on videoilmaisun mahdollisuuksien tunnistaminen, vuorovaikutustaitojen vahvistaminen ja omaan tuottamisen kannustaminen. Opetuksessa videokerrontaa voidaan yhdistää kaikkiin oppiaineisiin. Vapaa-ajan ryhmissä tehtäväksi voidaan ottaa vaikkapa harrastuksista...
noinkymmenen.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu October 15, 2015 1828   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Oma tuottaminen ja käyttötaidot
Avainsanat
  • Ääni
  • Elokuva
  • Keskustelu
  • Kuvanlukutaito
  • Pelit
  • Tarinankerronta
  • Turvallisuus
Lataa aineisto
Metkan tuottamat Noin kymmenen askelta -materiaalit ovat suunnattu alle 8-vuotiaiden lasten mediakasvatukseen, mutta ovat sovellettavissa vanhemmillekin lapsille. Muun muassa elokuvaan, mainoksiin, peleihin, ääneen ja satuihin kurkistava materiaali on tarkoitettu lasten kasvattajille ja vanhemmille. Materiaalit toimivat sekä kokonaisuutena että yksittäin valitsemalla omalle lapsiryhmälle sopivat osat. Askeleiden avulla...
MIKÄ-ON-TOTTA.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu September 30, 2015 2070   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • Ääni
  • Asenteet ja arvot
  • Draama
  • Itseilmaisu
  • Kuvakerronta
  • Mediataide
  • Mediataidot
  • Taide
  • Tarinankerronta
  • Tehokeinot
  • Tunteet
  • Visuaalisuus
  • Kollaasi
  • Dubbaus
  • Tasa-arvo
Lataa aineisto
AV-arkin tuottama Mikä on totta? -opetuspaketti koostuu kirjallisesta opetusmateriaalista sekä kotimaisten mediataiteilijoiden videoteoksista. Julkaisun artikkelit taustoittavat aihetta opettajille, kasvattajille ja vanhemmille. Tehtävät ja esimerkkiteokset kannustavat pohtimaan ja kyseenalaistamaan audiovisuaalista kerrontaa sekä luomaan omia tarinoita yhdessä lasten kanssa. Lapset näkevät paljon mainoksia – halusivat aikuiset sitä tai...
MITÄ-KUULUU.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu September 30, 2015 1611   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • Ääni
  • Draama
  • Elokuva
  • Itseilmaisu
  • Kuvakerronta
  • Mediataide
  • Mediataidot
  • Osallistuminen
  • Taide
  • Tarinankerronta
  • Tunteet
  • Visuaalisuus
Lataa aineisto
AV-arkin tuottama Mitä kuuluu? -opetuspaketti koostuu kirjallisesta opetusmateriaalista ja kotimaisten mediataiteilijoiden teosesimerkeistä. Opetuspaketin avulla tarkastellaan erityisesti äänen merkitystä osana audiovisuaalista kerrontaa. Lähtökohtana on, että audiovisuaalinen kerronta herättää tunteita, vaikuttaa niihin ja auttaa käsittelemään niitä. Opetuspaketti soveltuu käytettäväksi eri ikäisten oppilaiden kanssa ja on jaettu kolmeen osaan....
Podcasting
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu September 01, 2015 1834   0   0   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Ääni
  • Draama
  • Keskustelu
  • Monilukutaito
  • Radio
  • Tarinankerronta
  • Uutiset
Visuaalisessa kulttuurissa äänen merkitys voi jäädä helposti taka-alalle. Tehtävässä tutustutaan erilaisiin auditiivisiin viestinnän muotoihin podcastin avulla. Tarkoituksena on kiinnittää huomiota erilaisiin viestinnän tapoihin toteuttamalla radiolähetys, jossa voivat yhdistyä niin uutiset, keskustelut kuin tarinatkin. Valitse tai sopikaa yhdessä osallistujien kanssa jokin laaja käsiteltävä teema. Osallistujat jaetaan pienempiin ryhmiin, jotka valitsevat...
Oma ympäristö paremmaksi -digitarina
 
0.0 (0)
Tehtävä M Mediataitokoulu September 01, 2015 1868   0   0   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • Ääni
  • Digitarina
  • Itseilmaisu
  • Kuvaaminen
  • Kuvakerronta
  • Monilukutaito
  • Vaikuttaminen
  • Ympäristö
Tehtävässä tarkastellaan omaa lähiympäristöä vaikuttamisen ja kehittämisen näkökulmista. Vaikuttamiseen pyrkivä toiminta esitetään mediavälitteisesti. Tehtävä alkaa ympäristöön tutustumisella, jolloin osallistujat miettivät kohteen, jota voisi parantaa tai jossa olisi jotain kehitettävää. Osallistujat voivat pohtia seuraavia kysymyksiä: mitä kehitettävää kohteessa olisi? millä keinoin...
6 results - showing 1 - 6

Kirjautuminen