Photo Shopping: A Snapshot on Camera Phone Practices in an Age of Web 2.0

The article provides information on the popularity of user-created content through the rise of mobile media, webcam usage and camera phones in the developing countries. Its says the users of these mediums are facing emergent forms of community wherein creativity and authorship are greatly encouraged. It mentions that context, as the content, in which the context is given more importance in informing the content to the masses gives the rise of social contextualization that already has taken new dimension by using Web 2.0 media. It states that one of the mentioned feature of mobile media such as camera phones have greatly influenced creativity in terms of practices, distribution of emerging avenues, and on-line communities in the conduct of sharing, storing, and saving.

Media Literacy Research Index

The purpose of this index is to bring together and promote international media literacy and media education research. The index is updated regularly, and you can also inform us about missing research via e-mail. Information presented here is all openly available in the Internet. Accessing full articles may require permission from the publisher.

Please, report to us if there is a malfunctioning link or if the information presented in the index is incorrect.

Medialukutaidon ja mediakasvatuksen viitetietokanta

Viitetietokannan tarkoituksena on tehdä näkyväksi medialukutaitoa ja mediakasvatusta käsittelevää tutkimusta. Tietokantaan on koottu yhteen kansainvälistä aiheita käsittelevää tutkimusta. Tietokantaa päivitetään säännöllisesti. Voit myös täydentää tietokantaa toimittamalla puuttuvan tutkimuksen tiedot sähköpostitse. Tietokannassa esitetyt tiedot ovat vapaasti saatavilla Internetissä. Kokonaisten artikkelien lukeminen saattaa edellyttää lupaa kustantajalta.

Ilmoitathan sähköpostitse, mikäli jokin linkki ei toimi tai esitetty tieto on väärin.