Argument for the Need for a Cognitive Theory of Media Literacy

The thesis of this article is that the individual should be regarded as the locus of media literacy-not schools, parents, or the media industries. Furthermore, the article argues that it is not sufficient to educate individuals about the nature of the media and the potential harm of various messages. There is an issue more fundamental than education and that is the building of greater understanding about how the human mind works. Therefore, we need a cognitive theory that will focus on the special characteristics of media exposure and will explain how people filter messages and construct meaning from those messages.

Tilaa painettuja esitteitä ilmaiseksi

Klikkaa kuvaa avataksesi tilauslomakkeen

Uudet tehtävät

uuden_vuosikymmenen_uutiset_2
Miten 20-luku alkoi sata vuotta sitten? Tutustu suomalaiseen elämään...
kirjapainopalikka2_1300x919_150res-768x1086
KIRJAPAINOPALIKKA YHDISTÄÄ PAINETUN SANAN HISTORIAN JA KUVATAITEEN ...
kumppanuus
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa...
Videosarja sananvapaudesta
Suomen PEN – Finlands PEN on vuonna 1928 perustettu kirjailijoiden...
Mielen kuvittajat
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan....