The More We Know, the More We See: The Role of Visuality in Media Literacy

The role of visual perception in media literacy is paramount in understanding the shift from a linear perceptual process (literacy) to a holistic perceptual process (visuality) by which almost all information is now transmitted through the visual forms of mass media: television, film, and the Internet The media-literate individual must be educated in the processes of visual perception and how the media use the visual channels to transmit, and often distort, information. The media-literate person understands the meaning of the primary axiom of visual communication-The more we know the more we see-as well as the next most important axiom: What is not seen is as important as what is seen.

Tilaa painettuja esitteitä ilmaiseksi

Klikkaa kuvaa avataksesi tilauslomakkeen

Uudet tehtävät

uuden_vuosikymmenen_uutiset_2
Miten 20-luku alkoi sata vuotta sitten? Tutustu suomalaiseen elämään...
kirjapainopalikka2_1300x919_150res-768x1086
KIRJAPAINOPALIKKA YHDISTÄÄ PAINETUN SANAN HISTORIAN JA KUVATAITEEN ...
kumppanuus
Kuluttajalla on aina oikeus tietää, milloin häneen yritetään vaikuttaa...
Videosarja sananvapaudesta
Suomen PEN – Finlands PEN on vuonna 1928 perustettu kirjailijoiden...
Mielen kuvittajat
Katse on ihmisen yksi keskeisimmistä aisteista, joilla maailmaa havainnoidaan....