'I'm making it different to the book': Transmediation in young children's multimodal and digital texts

Young children shift meanings across multiple modes long before they have mastered formal writing skills. In a digital age, children are socialised into a wide range of new digital media conventions in the home, at school, and in community based settings. This article draws on longitudinal classroom research with a culturally diverse cohort of eight-year-old children, to advance new understandings about children's engagement in transmediation in the context of digital media creation. The author illuminates three key principles of transmediation, using multimodal snapshots of storyboard images, digital movie frames, and online comics. Insights about transmediation are developed through dialogue with the children about their thought processes and intentions for their multimedia creations.

Media Literacy Research Index

The purpose of this index is to bring together and promote international media literacy and media education research. The index is updated regularly, and you can also inform us about missing research via e-mail. Information presented here is all openly available in the Internet. Accessing full articles may require permission from the publisher.

Please, report to us if there is a malfunctioning link or if the information presented in the index is incorrect.

Medialukutaidon ja mediakasvatuksen viitetietokanta

Viitetietokannan tarkoituksena on tehdä näkyväksi medialukutaitoa ja mediakasvatusta käsittelevää tutkimusta. Tietokantaan on koottu yhteen kansainvälistä aiheita käsittelevää tutkimusta. Tietokantaa päivitetään säännöllisesti. Voit myös täydentää tietokantaa toimittamalla puuttuvan tutkimuksen tiedot sähköpostitse. Tietokannassa esitetyt tiedot ovat vapaasti saatavilla Internetissä. Kokonaisten artikkelien lukeminen saattaa edellyttää lupaa kustantajalta.

Ilmoitathan sähköpostitse, mikäli jokin linkki ei toimi tai esitetty tieto on väärin.