24 results - showing 1 - 24  
 
 
Aikamatkaajat
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   December 01, 2016   3226   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Internet
  • Itseilmaisu
  • Journalismi
  • Kuvaaminen
  • Kuvakerronta
  • Kuvanlukutaito
  • Lähiympäristö
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Mediakulttuurin muutos
  • Medialukutaidot
  • Mediataidot
  • Mediateksti
  • Mediavälineet
  • Monilukutaito
  • Näyttely
  • Osallistuminen
  • Taide
  • Taidenäyttely
Lataa aineisto
Muistatko miltä lapsuutesi maisemat näyttivät? Miltä samat paikat näyttävät nyt? Mitä kaikkea on ajan saatossa muuttunut ja millaisen ympäristön jätämme tuleville sukupolville? Mediataitoviikon Suomi 100 -materiaalissa tarkastellaan paikan ja ajan muutosta. Ihmisten elinympäristö muuttuu jatkuvasti, ja media tarjoaa erilaisia mahdollisuuksia tämän kehityskulun ymmärtämiseen. Aikamatkaajat-materiaali liikkuu menneisyyden,...
R05AN K00D1
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   October 12, 2016   550   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Lukutaito
  • Medialukutaidot
  • Mediataidot
  • Monilukutaito
  • Pelaaminen
  • Pelit
  • Koodaaminen
Lataa aineisto
R05AN K00D1 on Yleisradion tuottama peli, joka innostaa lapsia koodaamisen pariin. Materiaali on suunnattu erityisesti alakouluikäisille. Lapset ratkaisevat pelissä koodiin liittyviä tehtäviä. Peliin liittyy myös animaatiosarja, jossa Rosa pelastaa maailman keräämällä 50 koodinpalaa. Peliä voidaan pelata sekä fyysisissä ympäristöissä että verkossa. Materiaalin tueksi on koostettu opettajan opas,...
Toimitusvaltaus! Ja yhdeksän muuta mediakasvatusprojektia
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   August 10, 2016   615   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Internet
  • Itseilmaisu
  • Journalismi
  • Medialukutaidot
  • Mediataidot
  • Osallistuminen
  • Uutiset
  • Vaikuttaminen
  • Sanomalehti
Lataa aineisto
Koulujen ja lehtien yhteistyölle on otollinen aika, kun uudet opetussuunnitelmat ovat astuneet voimaan. Sanomalehtien Liiton julkaisemassa materiaalissa esitellään koulujen ja sanomalehtien yhdessä toteuttamia projekteja. Ne ovat sovellettavissa eri-ikäisten oppijoiden kanssa alakoulusta toiselle asteelle. Projekteissa on esimerkiksi tehty nettiuutislähetyksiä ja toimitettu sanomalehden liite. Materiaalissa on vinkkejä sekä opettajille että mediakasvatuksesta kiinnostuneille...
Sävyisästi yhdessä
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   February 17, 2016   1259   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Tunteet
  • Tunteet
  • Mediataidot
Lataa aineisto
Sävyisästi yhdessä -materiaali on tuotettu avuksi ja inspiraatioksi erityisesti pienten lasten mediakasvatukseen, mutta sen ideoita voi hyvin soveltaa myös isompien lasten kanssa. Materiaali sisältää viisi tehtäväkorttia vuorovaikutuksen ja mediailmaisun monien muotojen toiminnalliseen tutkimiseen yhdessä. Korteista voi poimia ideoita jokaiselle Mediataitoviikon päivälle sekä toteutettavaksi lapsiryhmässä myös myöhemmin. Toimintaideoiden toteuttaminen ei edellytä...
Digijalanjälki
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   February 04, 2016   3842   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Arki
  • Big Data
  • Digitarina
  • Internet
  • Kaupallisuus
  • Mediataidot
  • Mediavälineet
  • Sosiaalinen media
  • Turvallisuus
  • Verkko
  • Yksityisyys
Me kaikki jätämme jälkiä verkkoon. Jokainen tykkäys, kommentti ja ladattu kuva on jälki meistä. Yksittäiset jäljet ovat pieniä ja hajallaan, mutta kun niitä ryhtyy yhdistelemään, alkaa meistä muodostua kokonainen kuva, niin sanottu digijalanjälki. Puhutaan aktiivisesta ja passiivisesta digijalanjäljestä. Aktiivinen digijalanjälki tarkoittaa kaikkia niitä jälkiä, joita olemme...
blogiesittely.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   December 07, 2015   1167   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
Avainsanat
  • Arki
  • Blogi
  • Mediataidot
  • Mediavälineet
Lataa aineisto
Tule puuhailemaan verkkomaailman pariin! Kiinnostavatko blogit, digitaaliset pelit ja nettivideot? Sähköinen media on osa jokapäiväistä arkeamme. Suomen 4H- kerhon Me mediassa -tehtävissä tutkaillaan mediaa eri näkökulmista ja mietitään, millaista on meidän oma media-arkemme. Teemaan liittyy myös Me mediassa -kerhonohjaajan opas. Esimerkkejä tehtäväpankista: ...
kannykkakuva.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   December 07, 2015   956   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Oma tuottaminen ja käyttötaidot
Avainsanat
  • Itseilmaisu
  • Kuvanlukutaito
  • Mediataidot
  • Mediavälineet
Lataa aineisto
Viritä anturisi ja sähköisty! Lähde tutustumismatkalle mediamaailmaan! Suomen 4H -liiton TOP-tehtäväpankin media-aiheisissa tehtävissä kehität omia mediataitojasi ja tutkit mediaa, pelejä ja nettiä uusista näkökulmista. Välineenä toimii vaikkapa oma kännykkä. Matka mediamaailmaan on täynnä hauskaa puuhaa ja luovuutta. Esimerkkejä tehtäväpankista: Oma...
maailmanpiiri.png
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   December 04, 2015   625   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Digitarina
  • Itseilmaisu
  • Kokemukset
  • Kuvakerronta
  • Mediataidot
Lataa aineisto
Maailmanpiiri on työpaja, jossa maahanmuuttajataustaiset nuoret voivat kirjoittaa, kuvata, äänittää ja piirtää oman digitaalisen tarinansa. Digitarinan tekemisen avulla nuori voi rakentaa ja vahvistaa identiteettiään omista lähtökohdistaan. Tarkoituksena on työstää matkaa kahden erilaisen maan ja kulttuurin välillä mielikuvituksen keinoin. Mediakasvatuskeskus Metkan tuottama Maailmanpiiri –oppimateriaali on suunniteltu maahanmuuttajien...
Miten tutkin.png
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   December 04, 2015   756   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Oma tuottaminen ja käyttötaidot
Avainsanat
  • Itseilmaisu
  • Kuvakerronta
  • Mediataide
  • Mediataidot
  • Taide
Lataa aineisto
Av-arkin tuottama Miten tutkin? – opetuspaketti koostuu kirjallisesta opetus- ja taustamateriaalista sekä Mediataide kasvattaa! -palvelussa katsottavista videoista. Opas antaa avaimia mediataiteen valjastamiseksi osaksi kokonaisvaltaista oppimisprosessia ja keinoksi tutkia ympäröivää maailmaa sekä sen ilmiöitä. Opas sisältää viisi mediateosta ja teoksiin liittyviä tehtäviä, jotka kannustavat tutkimiseen taiteen keinoin....
Mitä täällä tapahtuu.png
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   December 02, 2015   600   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Aikakauslehti
  • Itseilmaisu
  • Journalismi
  • Mediataidot
Lataa aineisto
Ennen kuin lukija saa käteensä valmiin, painetun lehden, on toimituksessa tehty paljon työtä. Aikakausmedian tuottamassa Mitä täällä tapahtuu? -oppimateriaalissa tutustutaan Mitä nyt? -lehden toimitukseen ja siihen, mitä kaikkea toimittajat ja muut lehden tekoon osallistuvat oikeastaan tekevät. Aikakauslehden tehtävä on viihdyttää, välittää tietoa ja herättää keskustelua ajankohtaisista aiheista. Lehden toimittaminen...
meidandokkari.png
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   November 26, 2015   665   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Dokumentti
  • Henkilökuva
  • Itseilmaisu
  • Kuvaaminen
  • Lähiympäristö
  • Mediataidot
Lataa aineisto
Valveen elokuvakoulun tuottama Meidän dokkari -opas esittelee helpon tavan tehdä oma dokumenttielokuva ryhmän, esimerkiksi koululuokan, kanssa. Opas sisältää johdannon dokumenttielokuvaan, selkeitä tehtävänantoja ja hyödyllistä taustatietoa kenelle tahansa dokumenttityöpajan vetäjälle. Menetelmä on suunniteltu siten, että jos aihe valitaan lähiympäristöstä, niin valmis noin kymmenminuuttinen elokuva syntyy ryhmän voimin noin 14–18...
kirjastot.fi.png
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   November 24, 2015   797   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Elokuva
  • Kuvanlukutaito
  • Medialukutaidot
  • Median välittämät mies- ja naiskuvat
  • Mediataidot
  • Sarjakuva
  • Kirjallisuus
Lataa aineisto
Kirjastot.fi:n Mediatuokio –sivuille on koottu kymmeniä media-aiheisia tehtäviä. Tehtävävinkkejä voi selata ikäryhmien (3-6 tai 7-12-vuotiaat) mukaan tai valita kiinnostava aihealue seuraavista: aikakauslehdet, elokuvat, internet ja tietokoneet, mobiili, musiikki, pelit, valokuva tai äänet. Kokeile vaikkapa näitä: Akun ilmeet ...
näinkuvaatvetävänvideon.png
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   October 23, 2015   2299   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Ääni
  • Itseilmaisu
  • Kuvaaminen
  • Mediataidot
  • Mediavälineet
  • Video
  • Vlogi
  • Vuorovaikutustaidot
Lataa aineisto
Videot ovat hyvä tapa kertoa omasta aiheesta muille, kehittyä mediataidoissa ja oppia toiminnallisella tavalla. Videovinkit – opas antaa toimintaideoita videoiden käyttämiseen opetuksessa. Tavoitteena on videoilmaisun mahdollisuuksien tunnistaminen, vuorovaikutustaitojen vahvistaminen ja omaan tuottamisen kannustaminen. Opetuksessa videokerrontaa voidaan yhdistää kaikkiin oppiaineisiin. Vapaa-ajan ryhmissä tehtäväksi voidaan ottaa vaikkapa harrastuksista...
Kuvia sinusta ja minusta
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   October 12, 2015   2260   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Itseilmaisu
  • Kuvaaminen
  • Kuvakerronta
  • Mediataidot
  • Tekijänoikeudet
  • Tillgänglig på svenska
  • Tunteet
  • Yksityisyys
Lataa aineisto
Kuvia sinusta ja minusta – materiaalissa käsitellään lasten ja nuorten kuvaamiskulttuuria, kuvien ja kuvaamisen merkitystä itseilmaisun välineenä, kuvakerronnan keinoja sekä kuvien verkkojulkaisemisessa ja -jakamisessa huomioitavia seikkoja, kuten toisten oikeuksien huomioimista, yksityisyyden suojaa sekä tekijänoikeuksia. Materiaali on suunnattu sosiaalisen median käyttöä aloittelevien lasten ja nuorten kanssa työskenteleville...
MIKÄ-ON-TOTTA.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   September 30, 2015   754   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • Ääni
  • Asenteet ja arvot
  • Draama
  • Itseilmaisu
  • Kuvakerronta
  • Mediataide
  • Mediataidot
  • Taide
  • Tarinankerronta
  • Tehokeinot
  • Tunteet
  • Visuaalisuus
  • Kollaasi
  • Dubbaus
  • Tasa-arvo
Lataa aineisto
AV-arkin tuottama Mikä on totta? -opetuspaketti koostuu kirjallisesta opetusmateriaalista sekä kotimaisten mediataiteilijoiden videoteoksista. Julkaisun artikkelit taustoittavat aihetta opettajille, kasvattajille ja vanhemmille. Tehtävät ja esimerkkiteokset kannustavat pohtimaan ja kyseenalaistamaan audiovisuaalista kerrontaa sekä luomaan omia tarinoita yhdessä lasten kanssa. Lapset näkevät paljon mainoksia – halusivat aikuiset sitä tai...
MITÄ-KUULUU.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   September 30, 2015   522   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • Ääni
  • Draama
  • Elokuva
  • Itseilmaisu
  • Kuvakerronta
  • Mediataide
  • Mediataidot
  • Osallistuminen
  • Taide
  • Tarinankerronta
  • Tunteet
  • Visuaalisuus
Lataa aineisto
AV-arkin tuottama Mitä kuuluu? -opetuspaketti koostuu kirjallisesta opetusmateriaalista ja kotimaisten mediataiteilijoiden teosesimerkeistä. Opetuspaketin avulla tarkastellaan erityisesti äänen merkitystä osana audiovisuaalista kerrontaa. Lähtökohtana on, että audiovisuaalinen kerronta herättää tunteita, vaikuttaa niihin ja auttaa käsittelemään niitä. Opetuspaketti soveltuu käytettäväksi eri ikäisten oppilaiden kanssa ja on jaettu kolmeen osaan....
lehtiretket.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   September 29, 2015   706   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Tiedonhaku, tulkinta ja kriittisyys
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Mainonta
  • Mediataidot
  • Sarjakuva
  • Ympäristö
  • Tunteet
  • Kieli
  • Itseilmaisu
  • Median välittämät mies- ja naiskuvat
  • Kuvakerronta
  • Mediakriittinen ajattelu
  • Vuorovaikutustaidot
  • Medialukutaidot
Lataa aineisto
Aikakausmedian Omppu -oravan ja Jätski- jäniksen Lehtiretket on varhaiskasvattajille suunnattu materiaali, joka johdattaa päiväkoti-ikäiset lapset kymmenelle erilaiselle lehtiretkelle. Lehtiretket ovat lyhyitä teemoitettuja mediakasvatustuokioita varhaiskasvatukseen. Jokainen lehtiretki sisältää lapsen ja aikuisen välistä keskustelua, konkreettisen aikakausilehtitehtävän sekä leikki-idean aiheen jatkokäsittelyä varten.
meidanjutustatuttu.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   September 07, 2015   3027   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • BYOD
  • Lähiympäristö
  • Mediataidot
  • Osallistuminen
  • Tillgänglig på svenska
  • Visuaalisuus
Lataa aineisto
Älypuhelimet ja muut videointiin sopivat laitteet ovat arkipäivää pienten lasten kodeissa ja koululaisten omassa käytössä. Videointi voi kannustaa lapsia tutkimaan ja tallentamaan itse kiinnostavia asioita elämästään ja lähiympäristöstään. Omilla videoilla on kiva esitellä tuttuja juttuja toisille lapsille ja miksei myös aikuisille. Meidän jutusta tuttu -toimintamallissa tutustutaan...
maxresdefault.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   September 07, 2015   1630   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • Arki
  • Available in English
  • Digitarina
  • Mediataidot
  • Nettielämää
  • Pelaaminen
  • Pelit
  • Tillgänglig på svenska
Lataa aineisto
Nettielämää-videot esittelevät median käyttöön liittyviä arkisia tilanteita digitarinoiden kautta. Videoiden tarinat on jaksotettu väliotsikoilla, joihin videon voi pysäyttää keskustelua varten. Tässä videossa käsitellään pelaamista harrastuksena ja kilpaurheiluna, pelaamisen ja arjen yhteensovittamista ja ongelmallista pelaamista. Lataa tausta-aineisto (PDF)
olenkoainoa.jpg
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   September 07, 2015   1783   0   1   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Available in English
  • Digitarina
  • Internet
  • Kiusaaminen
  • Mediataidot
  • Nettielämää
  • Tillgänglig på svenska
  • Turvallisuus
Lataa aineisto
Nettielämää-videot esittelevät median käyttöön liittyviä arkisia tilanteita digitarinoiden kautta. Videoiden tarinat on jaksotettu väliotsikoilla, joihin videon voi pysäyttää keskustelua varten. Tässä videossa käsitellään nettituttujen tapaamista, kiusaamista ja käyttäytymistä sosiaalisessa mediassa. Lataa tausta-aineisto (PDF)
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   September 01, 2015   808   0   0   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Itseilmaisu
  • Kuvaaminen
  • Kuvakerronta
  • Mediataidot
  • Video
Lataa aineisto
Tehtävässä tuotetaan omia esitteleviä videoita joko videopostauksen tai videotutoriaalin muodossa. Tehtävä on jatkoa Esittelevät videot tutuksi –tehtävälle. Videot laajentavat ilmaisutapojen kirjoa esimerkiksi koulussa tai harrastusten parissa. Lisäksi vertaisten ohjaamiseen suunnatut videotutoriaalit kannustavat vastavuoroiseen oppimiseen. Kaiken kaikkiaan oman tuottamisen kautta avautuvat paremmin niin esteettiset, käytännölliset kuin sisällöllisetkin ulottuvuudet videoilmaisusta. Tehtävä...
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   September 01, 2015   578   0   0   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • Keskustelu
  • Lähiympäristö
  • Mediataidot
  • Vaikuttaminen
  • Ympäristö
Toiminta Tehtävässä kiinnitetään huomiota omaan lähiympäristöön ja pohditaan sen hyviä ja huonoja puolia. Tehtävän tarkoituksena on herättää kiinnostusta ja antaa mahdollisuuksia pohtia oman ympäristön kehittämistä. Tehtävää voidaan toteuttaa eri ikäisten kanssa ja sitä voidaan soveltaen laajentaa pidemmäksikin projektiksi. Aloittakaa toiminta keskustelemalla omasta asuinpaikasta tai lähiympäristöstä. Mitkä...
 
0.0 (0)
Tehtävä
Guest   August 30, 2015   908   0   0   0   0  

Tehtävä

Tavoite
  • Oma tuottaminen ja käyttötaidot
  • Viestintä ja vuorovaikutus
Avainsanat
  • Draama
  • Itseilmaisu
  • Mediataidot
  • Uutiset
  • Video
Tehtävän tavoitteena on kehittää uutis- ja mediatekstien tulkintataitoja sekä avata uutisiin liittyviä konventioita eläytymismenetelmän avulla. Toiminta Ryhmät valitsevat verkosta tai sanomalehdestä uutisen, jonka he dramatisoivat live-esitykseksi tai videoesitykseksi. Ryhmät analysoivat uutisen, mistä se kertoo (esim. tapahtuma), mitä osapuolia uutinen koskee tai ketä...
 
0.0 (0)
Tehtävä
Mediataitokoulu   August 30, 2015   520   0   0   0   0  

Tehtävä

Tavoite
Osallisuus, vaikuttaminen ja elämänhallinta
Avainsanat
  • Koulukulttuuri
  • Mediataidot
  • Monilukutaito
  • Vlogi
Videoblogien, eli vlogien suosio on kasvanut vuosi vuodelta. Vlogit ovat ovat hyvä keino tuoda esiin eri ihmisten ajattelua. Erilaisten näkökulmien huomioon ottaminen on tärkeää erityisesti kasvatusinstituutioissa, joissa yhdistyvät erilaiset tavoitteet ja kulttuurit. Tarjoamalla keino oman näkemyksen esille tuontiin edistää dialogia eri ihmisten välillä, niin oppilaiden, opettajien kuin muun henkilökunnankin...
24 results - showing 1 - 24  
 
 

Hae tehtäviä omalla hakusanalla

Hakutulokset päivittyvät alle kirjoittaessasi.
Paina Enter avataksesi ne uudelle sivulle.

Uudet tehtävät

PVF 2017
Ruoka ei ole vain yksinkertainen perustarvike, jolla nälkä tyydytetään. Poliittisen valokuvan festivaali esittää kuvia, jotka nostavat esiin ruoan poliittisia,...
Kuvituskuvia mediakasvatuksen tueksi
Kansallinen audiovisuaalinen instituutti on tilannut kaksikymmentä kuvituskuvaa mediankäytöstä mediakasvattajien työn tueksi. Kuvia saa käyttää vapaasti (myös kaupalliseen toimintaan), liittämällä...
Populismibingo
Populimisbingo on pelillinen tapa tarkastella poliittista puhetta ja edistää medialukutaitoa. Populismibingoa voi hyödyntää monin eri tavoin osana opetusta ja...
Aikamatkaajat
Muistatko miltä lapsuutesi maisemat näyttivät? Miltä samat paikat näyttävät nyt? Mitä kaikkea on ajan saatossa muuttunut ja millaisen ympäristön...
Pullopostia mediameressä
Miten media ja empatia liittyvät toisiinsa? Lisääkö media yksinäisyyttä vai yhteisöllisyyttä? Voiko median avulla lisätä ihmisten välistä ymmärrystä? ...
Populismibingo
Populismibingo on kriittisen medialukutaidon edistämiseen suunniteltu pelillinen työkalu. Populismibingo on yksin tai yhdessä pelattava peli, jossa tarkastellaan poliittista puhetta populismin...

Kirjautuminen

Arvioituja tehtäviä

Minä tiedon antajana ja lähteenä
 
3.7
pirkko perkkala
"kylhän tää tehtävänsä tteki mutta voisi olla hitusen kiinnotavampi"
Hetkiä netissä - lyhytelokuva älypuhelimista
 
4.7
Guest
"Hypnoottinen video ja tosi oivaltava. Mikä musiikki soi taustalla?"
Hetkiä netissä - lyhytelokuva älypuhelimista
 
2.5
Guest
"Ei oikein toiminut telkkarissa, vaatii liikaa keskittymistä."
Hetkiä netissä - lyhytelokuva älypuhelimista
 
5.0
Opetustuubi
"Erinomainen video, jossa päästään hienosti käsiksi ennakko-olettamuksiin, joita teemme sen perusteella, miltä asiat näyttävät ulospäin."