Kokoamme tälle sivulle Mediataitoviikon tiedotteet, kuvat joita voi käyttää Mediataitoviikkoa koskevien uutisten yhteydessä, sekä Mediataitoviikon uutiskirjeet. Jos tarvitset bannerin jossain muussa koossa, ota yhteys viestintäassistentti Marjo Pipiseen (Tämä sähköpostiosoite on suojattu spamboteilta. Tarvitset JavaScript-tuen nähdäksesi sen.).

Lehdistötiedotteet

Tiedote 12.1.2017: Lasten mediakasvatukselle kova tarve – uudistetun Lapset & media -oppaan kysyntä yllätti

Tiedote 6.2.2017: Mediataitoviikolla ennätysmäärä osallistujia – Ihmisten internet -teema kannustaa toisen kohtaamiseen ja osallistumiseen

Esittelyteksti

Mediataitoviikko on mediakasvatuksen teemaviikko, jonka tavoitteena on kehittää lasten ja nuorten mediataitoja sekä vahvistaa aikuisten valmiuksia mediakasvatukseen. Vuoden 2017 teema on ”Ihmisten Internet” ja tällä teemalla halutaan kiinnittää huomiota netin tuomiin mahdollisuuksiin sekä ihmisten toimintaan netissä ja sen puolesta: netti on ihmisten luomus ja sen kehittyminen ihmisten käsissä. Millaisessa netissä me haluamme toimia? Mediataitoviikko suunnitellaan ja toteutetaan yhdessä noin 50 kansallisen organisaation kanssa ja sitä koordinoi Kansallinen audiovisuaalinen instituutti KAVI.

Logot ja bannerit

Mediataitoviikon logo

Mediataitoviikon logo päivämäärillä

Iso banneri 1 (lapset)

Iso banneri 2 (teinit)

Kapea banneri (pysty)

Kapea banneri (vaaka)

Valmis tiedotepohja avuksi Mediataitoviikon viestintään

Monet paikallismediat voivat olla kiinnostuneita Mediataitoviikolla järjestämästänne toiminnasta.Toimittajia voi lähestyä esimerkiksi lähettämällä tiedotteen. Olemme laatineet avuksi tiedotepohjan, jota käytät näin:

1. Lataa doc-tiedosto tästä linkistä.

2. Vaihda hakasulkeissa olevien vihreiden tekstien paikalle tietoa toiminnastanne:

  • Päivämääräksi merkitään se päivä, jolloin lähetätte tiedotteen.
  • Otsikoksi on hyvä laittaa napakka teksti, joka heti kertoo, mistä on kyse.
  • Varsinaiseen tiedotetekstiin tulee kaikki tärkeä tieto toiminnastanne Mediataitoviikolla.
  • Lopun valmiiksi kirjoitettu kappale Mediataitoviikosta yhdistää toimintanne valtakunnalliseen kampanjaan.
  • Viimeiseksi on hyvä laittaa yhteystiedot, mikäli toimittaja haluaa tehdä aiheesta jutun.

3. Lue valmis tiedote huolella läpi. Tallenna tiedote pdf-muodossa ja liitä sähköpostiin, tai kopioi teksti suoraan sähköpostiviestiin.

4. Etsi paikallisten toimittajien (esim. sanomalehdet, ilmaisjakelulehdet, radio, netti) sähköpostiosoitteet ja lähetä tiedote heille!